Monday, March 28, 2005

Catatan Kecil

Dimulai dari hari ulang tahunku di tahun lalu, aku mulai tinggal di kostan baru. Sebuah kostan yang terletak di Jln Dipati Ukur dengan kesibukan lalu lintas yang tiada pernah berhenti. Awal aku menempati ruang bercat kuning dan berlantai keramik itu, kesulitan mulai terjadi. Tetangga kamar sebelahku membunyikan TV sangat keras. Upppfff, aku benar-benar tidak bisa tidur. Di luar suara kendaraan bermotor begitu mengganggu dengan suara klakson yang memekakkan telinga. Aku sempat berfikir, sanggupkah aku di sini?

Hari-hari berlalu dan tiba-tiba semua menjadi biasa. Tetangga kamar sebelah tidak lagi membunyikan TV keras-keras dan suara-suara mobil di luar kubayangkan suara binatang malam dalam kesunyian dan kedamaian suasana di desa. Kehidupan terus berjalan dan hal-hal baru selalu hadir.

Bila berjalan sebentar ke arah timur kost-kostan, dijumpailah hiruk pikuk pasar Simpang, yang sepanjang hari selalu ramai, mulai dari pagi-pagi buta hingga larut malam. Pagi-pagi buta berdatanganlah penjual sayur-sayuran yang membawa barang dagangannya yang masih segar. Jika ingin mencari sayuran segar hendaknya berbelanja kurang dari pukul 06.00 karena selepas itu tinggal sayuran layu dan tidak segar lagi yang tersisa. Pada hari minggu biasanya aku mengantar Teteh di kostan berbelanja sayuran. Subhanalloh, senang sekali rasanya melihat sayur-sayuran dan buah-buahan yang begitu segar. Selama 5 hari setia 8 jam di depan komputer, tentu menyenangkan sekali bagiku melihat warna-warni yang terhampar bak permadani di hadapanku. Selain itu, aku mempunyai misi tertentu ikut Teteh berbelanja, browsing makanan tradisional. Sudah beberapa kali aku menemukan makanan tradisional yang kuingat mungkin ketika masih SD/SLTP aku terakhir kali memakannya. Ada ‘hawuk’, ‘lopis’, dan ‘grontol’. Alhamdulillah, senang sekali.

Siang menjelang dan kesibukan mulai pudar. Kemacetan di sekitar Pasar Simpang pun datang dipenuhi hiruk pikuk klakson nan bersahutan, peluh keringat kepadatan orang berlalu lalang, ataupun wajah suntuk penumpang angkutan. Inilah Bandung dengan kemacetannya yang, emmmm nggak “elite”, kata sebagian orang.

Bandung, yang dulu terkenal dengan kesegaran udara dan dinginnya yang khas, saat ini bisa dikatakan tinggal kenangan. Menurut informasi dari temanku, sejak jaman penjajahan Belanda dulu, telah dibuatkan standar kepadatan penduduk dan peraturan tidak boleh dijamahnya Bandung Utara(daerah Dago atas, puncrut, dan sekitarnya) untuk pembangunan karena daerah inilah yang menjadi hutan tadah hujan dan menjaga keseimbangan air tanah di Bandung. Bila daerah ini tidak dijaga, Bandung yang berelief daerah Cekung ini tentu akan rawan sekali, pertama terhadap tanah longsor, kedua terhadap kemungkinan sulitnya menemukan sumber air. Kini, di daerah tersebut telah banyak dibangun perumahan dan pembangunan jalan. Penduduk Bandung dikabarkan telah mencapai 5x standar kepadatan penduduk yang dulu ditetapkan pemerintah Belanda. Beberapa teman yang orang asli Bandung juga mengeluhkan jumlah penduduk yang semakin padat dan ternyata sebagian besar berasal dari daerah luar Bandung yang bekerja (termasuk aku donggg….). Kepadatan penduduk ditunjang dengan jumlah mobil yang sangat banyak, tetapi tidak didukung dengan fasilitas jalan yang lebar dan pengaturan jalur perjalanan yang bagus membuat Bandung begitu semrawut, terlebih di hari libur dimana banyak pengunjung dari luar bandung berdatangan. Di pagi hari juga polusi di Bandung bisa dirasakan. Tidak tahu bagaimanakah situasi Bandung beberapa tahun lagi. Bandung…oh..Bandung...

Ketika mentari melambaikan tangan dalam bingkai jendela kejinggaan yang tersapu lembut awan, kemacetan itu seolah tak menghiraukannya. Mentari pun dibalutnya dengan kekecewaan, ketika peringatan akan bergantinya hari-hari di tahun hijriyah menjelang, senja hari, seolah terlewatkan dengan kesibukan, mengejar setoran angkot, mengejar waktu sampai ke rumah tepat waktu, mengejar keuntungan dalam berdagang, dan mengejar belas kasihan dari sang penderma. Kekecewaan mentari semakin dalam, ketika ia harus berpisah dengan bumi, ketika alunan penyeru ketaqwaan berkumandang ke seluruh jagad raya, dan ketika malam semakin nyata menggantikannya, tetapi orang-orang itu tiada beranjak untuk berkeluh kesah kepada kekasih-Nya.

Malam hari, pasar Simpang semakin ramai. Warung-warung di pinggir jalan mulai buka dan menghadirkan bermacam masakan. Tenda-tenda kecil dengan lampu neon yang terang atau suram dan kepulan asap dari kompor tempat masakan diolah adalah suasana khas tersendiri diantara kesibukan jalan dengan jumlah kendaraan yang semakin bertambah. Hilir mudik mahasiswa dengan penampilan khasnya, kaos santai, celana jeans, sepatu boats, dan tas punggung besar, yang sedang mencari makan memenuhi sepanjang jalan. Perempatan Simpang adalah tempat strategis dimana hampir semua angkot melalui jalan ini. Dengan berjalan kaki beberapa puluh meter darinya akan ditemui kampus ITB dan UNPAD yang amat terkenal dari kota ini. Pada malam seperti ini, biasanya aku berburu makanan tradisional yang hanya disajikan di malam hari, namanya “putu”. Aku sangat senang sekali makanan ini.

Inilah catatan kecilku tentang kostan baruku dan kota Bandung. Saat aku menulis catatan kecil ini, di luar udara begitu dingin dan mendung menyelimuti di seluruh langit. Dari lantai 4 inipun, mobil-mobil yang terlihat seperti mobil-mobilan sedang digerakkan di sepanjang jalan Surapati, sebagiannya berbelok ke arah utara, melewati jalan Bagus Rangin, melewati Dipati Ukur, dan aku tahu akhirnya ia akan melewati Perempatan Simpang.

10 Comments:

At 6:14 AM, Blogger R-Phan said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 6:20 AM, Blogger R-Phan said...

wuick.. kostan baru ya.. ati-2 lho, biasanya penghuni baru sering dijawil'i penghuni alam gh&*&*....!! hiiii...:| tapi gak usah takut.. nek dijawil pentungen karo timun.. biasane dhek'e alergi timun soal'e dhek'e darah rendah....:D

 
At 1:30 PM, Blogger wink said...

tapi bandung bukan bandung yang dulu,dingin yang lo rasa tidak sedingin dulu.apa lagi sekarang bandung terancam dengan siaganya si tangguban......
gimana tuh sih????

 
At 7:15 PM, Blogger lutfi said...

assalamualaikum...
asih ini lutfi
aku kemarin ke telkom, tapi kamu ngga ada dan hp non aktif.
tnyt kata dewi hp mu ilang ya..
btw,
blognya bagus lho..
ajarin dong bikin link sama posting picture
ini blog ku :
anaksholeh.blogspot.com

 
At 7:30 PM, Blogger Rendra Firmansyah said...

jadi pengen makan lopis dan grontol, kangen juga makan gatot... :)

 
At 6:19 PM, Blogger terri87alfredo said...

='Brand New News From The Timber Industry!!'=

========Latest Profile==========
Energy & Asset Technology, Inc. (EGTY)
Current Price $0.15
================================

Recognize this undiscovered gem which is poised to jump!!

Please read the following Announcement in its Entierty and
Consider the Possibilities
Watch this One to Trade!

Because, EGTY has secured the global rights to market
genetically enhanced fast growing, hard-wood trees!

EGTY trading volume is beginning to surge with landslide Announcement.
The value of this Stock appears poised for growth! This one will not
remain on the ground floor for long.

Keep Reading!!!!

===============
"BREAKING NEWS"
===============

-Energy and Asset Technology, Inc. (EGTY) owns a global license to market
the genetically enhanced Global Cedar growth trees, with plans to
REVOLUTIONIZE the forest-timber industry.

These newly enhanced Global Cedar trees require only 9-12 years of growth before they can
be harvested for lumber, whereas worldwide growth time for lumber is 30-50 years.

Other than growing at an astonishing rate, the Global Cedar has a number of other benefits.
Its natural elements make it resistant to termites, and the lack of oils and sap found in the wood
make it resistant to forest fire, ensuring higher returns on investments.

the wood is very lightweight and strong, lighter than Poplar and over twice
as strong as Balsa, which makes it great for construction. It also has
the unique ability to regrow itself from the stump, minimizing the land and
time to replant and develop new root systems.

Based on current resources and agreements, EGTY projects revenues of $140 Million
with an approximate profit margin of 40% for each 9-year cycle. With anticipated
growth, EGTY is expected to challenge Deltic Timber Corp. during its initial 9-year cycle.

Deltic Timber Corp. currently trades at over $38.00 a share with about $153 Million in revenues.
As the reputation and demand for the Global Cedar tree continues to grow around the world
EGTY believes additional multi-million dollar agreements will be forthcoming. The Global Cedar nursery has produced
about 100,000 infant plants and is developing a production growth target of 250,000 infant plants per month.

Energy and Asset Technology is currently in negotiations with land and business owners in New Zealand,
Greece and Malaysia regarding the purchase of their popular and profitable fast growing infant tree plants.
Inquiries from the governments of Brazil and Ecuador are also being evaluated.

Conclusion:

The examples above show the Awesome, Earning Potential of little
known Companies That Explode onto Investor�s Radar Screens.
This stock will not be a Secret for long. Then You May Feel the Desire to Act Right
Now! And Please Watch This One Trade!!


GO EGTY!


All statements made are our express opinion only and should be treated as such.
We may own, take position and sell any securities mentioned at any time. Any statements that express or involve discussions with respect
to predictions, goals, expectations, beliefs, plans, projections, objectives, assumptions or future events or performance are
not statements of historical fact and may be "forward, looking
statements." forward, looking statements are based on expectations, estimates
and projections at the time the statements are made that involve a number of risks and uncertainties which could cause actual results
or events to differ materially from those presently anticipated. This newsletter was paid $3,000 from third party (IR Marketing).
Forward,|ooking statements in this action may be identified through the use of words such as: "projects", "foresee", "expects". in compliance with Se'ction 17. {b), we disclose the holding of EGTY shares prior to the publication of this report. Be aware of an inherent conflict of interest resulting from such holdings due to our intent to profit from the liquidation of these shares. Shares may be sold at any time, even after positive statements have been made regarding the above company. Since we own shares, there is an inherent conflict of interest in our statements and opinions. Readers of this publication are cautioned not to place undue reliance on forward,looking statements, which are based on certain assumptions and expectations involving various risks and uncertainties that could cause results to
differ materially from those set forth in the forward- looking statements. This is not solicitation to buy or sell stocks, this text is
or informational purpose only and you should seek professional advice from registered financial advisor before you do anything related with buying or selling stocks, penny stocks are very high risk and you can lose your entire investment.

 
At 1:50 AM, Blogger moslem said...

ukhti humaira ane cuma mau ucapin selamat istiqomah selalu. Ingat syariat.Karena tidak cukup kita hanya sholat saja tapi syariat dilanggar. awas VMJ (VIRUS MERAH JAMBU)........Ihh Ngeri

 
At 9:41 PM, Blogger lennyprehiem28058690 said...

Make no mistake: Our mission at Tip Top Equities is to sift through the thousands of underperforming companies out there to find the golden needle in the haystack. A stock worthy of your investment. A stock with the potential for big returns. More often than not, the stocks we profile show a significant increase in stock price, sometimes in days, not months or years. We have come across what we feel is one of those rare deals that the public has not heard about yet. Read on to find out more.

Nano Superlattice Technology Inc. (OTCBB Symbol: NSLT) is a nanotechnology company engaged in the coating of tools and components with nano structured PVD coatings for high-tech industries.

Nano utilizes Arc Bond Sputtering and Superlattice technology to apply multi-layers of super-hard elemental coatings on an array of precision products to achieve a variety of physical properties. The application of the coating on industrial products is designed to change their physical properties, improving a product's durability, resistance, chemical and physical characteristics as well as performance. Nano's super-hard alloy coating materials were especially developed for printed circuit board drills in response to special market requirements

The cutting of circuit boards causes severe wear on the cutting edge of drills and routers. With the increased miniaturization of personal electronics devices the dimensions of holes and cut aways are currently less than 0.2 mm. Nano coats tools with an ultra thin coating (only a few nanometers in thickness) of nitrides which can have a hardness of up to half that of diamond. This has proven to increase tool life by almost ten times. Nano plans to continue research and development into these techniques due to the vast application range for this type of nanotechnology

We believe that Nano is a company on the move. With today�s steady move towards miniaturization we feel that Nano is a company with the right product at the right time. It is our opinion that an investment in Nano will produce great returns for our readers.

Online Stock trading, in the New York Stock Exchange, and Toronto Stock Exchange, or any other stock market requires many hours of stock research. Always consult a stock broker for stock prices of penny stocks, and always seek proper free stock advice, as well as read a stock chart. This is not encouragement to buy stock, but merely a possible hot stock pick. Get a live stock market quote, before making a stock investment or participating in the stock market game or buying or selling a stock option.

 
At 10:54 AM, Blogger soldier of 4JJI said...

Life is a struggle, friend. Hadapi dgn senyuman, berfikir jernih n berhati bersih. Believe 4JJI, ada hikmah di balik semuanya. Don't give up, keep spirit.

 
At 8:08 AM, Blogger howardmartinez9140 said...

I read over your blog, and i found it inquisitive, you may find My Blog interesting. My blog is just about my day to day life, as a park ranger. So please Click Here To Read My Blog

 

Post a Comment

<< Home